Страницы

შემაჯამებელი დავალებები სამოქალაქო განათლებაში,2016-2017 სასწავლო წელი

  შემაჯამებელი სამუშაო N5

კლასი- IX          საგანი-სამოქალაქო განათლება          მოსწავლე-

1.დავაკავშიროთ ტერმინები განმარტებებთან:  (10ქ)
1. ქარტია
ა. სხვა ერების სიძულვილი
2. ტენდენცია
ბ. პოლიტიკური და იურიდიული კავშირი ინდივიდსა და განსაზღვრულ სახელმწიფოს შორის.
3. ემისია
გ. მიდრეკილება რაიმესადმი
4. დეპორტაცია
დ. სახელმწიფოებრივ-პოლიტიკური მნიშვნელობის მქონე ზოგიერთი დოკუმენტის სახელწოდება
5. სტრატეგია
ე. ხარჯთაღრიცხვა
6. დელევანტური
ვ. ფასიანი ქაღალდის გამოშვება
7. კორუფცია
ზ. თანამდებობის ბოროტად გამოყენება
8. შოვინიზმი
თ. პირთა იძულებითი გადაადგილება
9. მოქალაქეობა
ი. გეგმის შემუშავება რა მიზნის მისაღწევად
10. ბიუჯეტი
კ. ადამიანები,რომლებიც კანონება არ ემორჩილებიან

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10











2.ვიპოვოთ შესაბამისობა : (10ქ)
1. პროპაგანდა
ა. უცხო სახელმწიფოსთვის იმ პირის გადაცემა,ვინაც ამ სახელმწიფოს კანონები დაარღვია
2. ქსენოფობია

ბ. რეკლამირება,ვინმეს რაიმეში გადაბირება
3. ექსტრადიცია

გ. შიში უცხოსა და უცხოელების მიმართ
4. იმუნიტეტი

დ. შეუვალობა
5. კიბერბულინგი

ე. ინტერნეტდამოკიდებულება
6. სუფრაჟიზმი

ვ.ინგლისური სიტყვაა და არჩევნებში მონაწილეობის მიღებას ნიშნავს
7. ომბუდსმენი

ზ. ერთი თაობისგან შემდგარი ოჯახის სახელწოდება
8 .კონკურენცია

თ. კერძო სასამართლო,მხოლოდ ქონებრივ დავებს განიხილავს
9. ნუკლეალური

ი. სახალხო დამცველი
10. არბიტრაჟი
კ.მეტოქეობას,შეჯიბრებას ნიშნავს

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10











3.როგორ გესმით თვითმმართველობა?











4.რა თვისებების მატარებელი უნდა იყოს XXI საუკუნის მოქალაქე ? პასუხი დაასაბუთე

















შემაჯამებელი სამუშაოები სამოქალაქო განათლებაში

შემაჯამებელი სამუშაო N4
კლასი-9
მოსწავლე-
საგანი-სამოქალაქო განათლება
1. რომელია მართებული? (1ქ)
I. რეფერენდუმი ტარდება ქვეყნის მთელ ტერიტორიაზე, ხოლო პლებისციტი შეიძლება ჩატარდეს
ქვეყნის გარკვეულ ნაწილში.
II. რეფერენდუმის შედეგები სარეკომენდაციო ხასიათისაა.
ა.  არც ერთი
ბ.  მხოლოდ II
გ.  მხოლოდ I.
დ.  ორივე
2. დაადგინეთ შესაბამისობა სახელისუფლებო შტოებსა და მათ უფლებამოსილებებს
შორის: (6ქ)
1. საზოგადოებრივი წესრიგის დაცვა



ა.საკანონმდებლო
2. სახელმწიფო ორგანოებს შორის არსებული
დავების განხილვა

3. სახელმწიფოს საგარეო კურსის განსაზღვრა


ბ.სასამართლო
4. კანონის კონსტიტუციურობის დადგენა

5. გადასახადების აკრეფა


გ.აღმასრულებელი
6. სახელმწიფო საზღვრის შეცვლა

1
2
3
4
5
6







3.ვუპასუხოთ კითხვებს:  (5ქ)

1.რა იგულისხმება ცხოვრების ჯანსაღ წესში?
2.მოზარდებისთვის სიგარეტის აკრძალვის მიზნით,უსაფრთხოების რომელ ზომებს შეარჩევდით მთავრობისათვის სარეკომენდაციოდ?
3.რა არის აივ-ინფექცია?
4.როგორი დაავადებაა ტუბერკულოზი?
5.რას ნიშნავს რაციონალური კვება?











4.ვიპოვოთ შესაბამისობა სამოქალაქო ტერმინოლოგიასა და განმარტებებს შორის:  (10ქ)
1.პირადი დამოუკიდებლობა
ა.შეუვალობა
2.პლურალიზმი
ბ.ხარჯთაღრიცხვა
3.დეპორტაცია
გ.მეტოქეობა,შეჯიბრი
4.ტოქსიკომანია
დ.აზრთა მრავალფეროვნება
5.იმუნიტეტი
ე.სახელმწიფო კონტროლის გარეშე ფიქრის და ქცევის უფლება
6.ბიუჯეტი
ვ.ფასიანი ქარალდის გამოშვება
7.ოპონენტი
ზ.შეურაცყოფა,დაცინვა,აბუჩად აგდება
8.კონკურენცია
თ.კამათის დროს საწინააღმდეგო აზრის მქონე ადამიანი
9.ემისია
ი.ქიმიური ნივთიერებებისკენ ლტოლვა
10.დისკრიმინაცია
კ.ემიგრანტის გაძევება უცხო ქვეყნიდან სამშობლოში ან სხვა ქვეყანაში

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10











5.ვუპასუხოთ კითხვებს: (4ქ


1.რისი სიმბოლოა ილუსტრაციაზე
გამოსახული თეთრი მტრედი?
სვავები?
2.რა არის ილუსტრაციის მთავარი
სათქმელი?
3 იმსჯელეთ, ილუსტრაციით
გადმოცემული პრობლემის
აქტუალურობის შესახებ.

6. სიკვდილით დასჯა, როგორც სასჯელის უმაღლეს ზომა, ზოგიერთ ქვეყანაში დღესაც გამოიყენება
დამნაშავეთა დასასჯელად. თუმცა, ქვეყანათა უმრავლესობამ უარი განაცხადა დამნაშავეთა
დასჯის ამ ფორმაზე და სასჯელის უმაღლეს ზომად სამუდამო პატიმრობა დააკანონა. (4ქ)
1 .დაასახელეთ ორი ერთმანეთისაგან დამოუკიდებელი არგუმენტი, რომლითაც ნათელი ხდება
სიკვდილით დასჯის მომხრეთა პოზიცია
2 .დაასახელეთ ორი ერთმანეთისაგან დამოუკიდებელი არგუმენტი სიკვდილით დასჯის
მოწინააღმდეგეთა პოზიციის დასაცავად.









შემაჯამებელი სამუშაო N5

კლასი-10                        მოსწავლე-1.ჩამოთვლილთაგან რომელ სახელმწიფოში მოიპოვეს ყველაზე ადრე ქალებმა არჩევნებში მონაწილეობის უფლება?ა.საბჭოთა კავშირში     ბ.საფრანგეთში            გ.საქართველოში                     დ.დანიაში      2.    სამართლებრივი სახელმწიფოსათვის დამახასიათებელი ნიშნბია:ა) მხოლოდ სიტყვის თავისუფლების არსებობა    
ბ)  მხოლოდ დამოუკიდებელი სასამართლოსა და მასმედიის არსებობა   
გ)კანონის უზენაესობახელისუფლების დანაწილებადამოუკიდებელი სასამართვლოსიტყვისთავისუფლება3. როგორი ტიპის სახელმწიფოა თეოკრატიული სახელმწიფო?ა)  სახელმწიფო სადაც მართვაგამგეობის საშუალებები მთლიანად სასულიერო პირთა ხელშიამოქცეული.     
ბ)სახელმწიფო სადაც აღიარებულია სარწმუნეობისა და რელიგიის არსებობა თუმცა მათიგავლენა სახელმწიფოს მართვაგამგეობის პროცესზე მინიმალურია         
გ)  სახელმწიფორომელიც ხელისუფლების განხორციელების პროცესში აბსოლიტურადდამოუკიდებელია ეკლესიისაგან4. რას გულისხმობს პლებისციტი?ა)  პროცესირომლის დანიშნულება და შედეგია საჯარო ხელისუფლების წარმომადგენლობითიორგანოსა და თანამდებობის პირთა არჩევა.
ბ)  საერთო სახალხო გამოკითხვა სახელმწიფოსათვის განსაკუთრებით მნიშვნელოვანისაკითხების საბოლოოდ გადასაწყვეტად.           
გ)  საერთო სახალხო გამოკითხვა სახელმწიფოსათვის მნიშვნელოვანი საკითხებზე ამომრჩეველთააზრის გასაგებადპლებისციტის დროს მიღებულ გადაწყვეტილებას ხელისუფლებისათვისსარეკომენდაციო ხასიათი აქვს.
5. როგორი  პოლიტიკური წყობაა საქართველოში?ა)საპრეზიდენტო რესპუბლიკა;    ბ) ფედერალურ დემოკრატიული რესპუბლიკა;გ) დემოკრატიული  რესპუბლიკა.

 6. .ქვემოთ მოყვანილი მსჯელობებიდან რომელია მართებული?(1ქ)ა.პირველად ადამიანის უფლებები საქართველოში აღიარებულ იქნა 1921წლის კონსტიტუციით.ბ.პირველად ადამიანის უფლებები საქართველოში აღიარებულ იქნა 1982წლის კონსტიტუციით.დ.ყველა პასუხი სწორია7.ჩამოთვლილთაგან რომელ სახელმწიფოში მიიღო ყველაზე გვიან ქალებმა არჩევნებში მონაწილეობა?ა.საფრანგეთმა         ბ.ლიხტენშტეინმა      გ.სამხრეთ აფრიკამ              დ.საქართველომ


8. გაეცანით ილუსტრაციას და უპასუხეთ კითხვებს: (3ქ)
1.(1)რას შეიძლება განასახიერებდეს ილუსტრაციაზე ხელი, რომელიც წერს და რისი სიმბოლოა
გილიოტინა?
 1.(2)რა არის ილუსტრაციის მთავარი სათქმელი?







9.გავაანალიზოთ ფოტო ილუსტრაცია: (3ქ)
1.რა არის ილუსტრაციის მთავარი სათქმელი?
2.  ახსენით, რა შეიძლება იყოს ფოტოზე აღწერილი პრობლემის მიზეზი?
3.იმსჯელეთ რამდენად აქტუალურია წყაროებში მოცემული პრობლემა დღევანდელი
საქართველოსთვის. მსჯელობა დაასაბუთეთ.










შემაჯამებელი სამუშაო N3

კლასი-9    საგანი-სამოქალაქო განათლება    
  რიცხვი-           მოსწავლე-                                 მაქსიმალური ქულა-26

1.ქვემოთ ჩამოთვლილთაგან რომელია არადემოკრატიული რეჟიმის ძირითადი მახასიათებელი?
ა.ერთპარტიულობა.
ბ.მოქალაქეთათვის ფართო სოციალური და პოლიტიკური უფლებების მინიჭება
გ.დამოუკიდებელი სასამართლოს ფუნქციონირება
დ.ადამიანის უფლებათა დაცვის მექანიზმების არსებობა

2. ჩამოთვლილთაგან რომელი არის არადემოკრატიული პოლიტიკური რეჟიმის სახე?
ა.ავტორიტარული რეჟიმი                  გ.ტოტალიტარული რეჟიმი
ბ.ავტოკრატიული რეჟიმი                   დ.პლურალისტური რეჟიმი.

3. ჩამოთვლილთაგან რომელი არ განეკუთვნება ადგილობრივი თვითმმართველობის ფუნქციას?
ა.ადგილობრივი ბიუჯეტის შექმნა              
გ.ადგილობრივი ქონების მართვა
ბ.ადგილობრივი ბიუჯეტის კონტროლი           
 დ. ადგილობრივი ვალუტის კურსის განსაზღვრა.

4.  რომელი ისტორიული ფიგურის იდეა იყო საქართველოში პარლამენტის მსგავსი ორგანოს შექმნა?
ა.კრავაი ჯაყელის         ბ.ხვაშაქ ცოქალის     გ.ყუთლუ არსლანის.     დ.დავით აღმაშენებლის

5. რომელია მართებული მსჯელობა მორალსა და სამართალს შორის არსებულ განსხვავებებზე?
ა.მორალი არის დაწერილი ქცევის წესი,რომელსაც მოსდევს სასჯელი
ბ.მორალი არის დაუწერელი ქცევის წესი,რომელსაც მოსდევს სასჯელი
გ.მორალი არის დაწერილი ქცევის წესი,რომელსაც მოსდევს გაკიცხვა
დ.მორალი არის დაუწერელი ქცევის წესი,რომელსაც მოსდევს გაკიცხვა.

6. ტექსტში ვიპოვოთ შეცდომები და გავსწოროთ : (10ქ)
   ნაფიც მსაჯულთა ინსტიტუტი მსოფლიოში 2015წლიდან დაინერგა.ნაფიც მსაჯულებს მიენიჭათ ვალდებულება განიხილონ საქართველოს საერთო სამართლის კოდექსის 109 მუხლით გათვალისწინებულ დანაშაულთა საქმეები.სასამართლოს მიერ ერთიანი საერთო სიიდან აირჩევა 70 ნაფიცი მსაჯული,საიდანაც საქმის განხილვაში ჩაერთვება 12 ნაფიცი მსაჯული,რომლებიც დანიშვნის შემდეგ დებენ ფიცს.
   შეცდომაა:                                                  სწორია :
1.                                                                          1.
2.                                                                          2.
3.                                                                          3.
4.                                                                          4.
5.                                                                          5.

7. ვიპოვოთ შესაბამისობა: (5ქ)
1.იმუნიტეტი
ა.სახელმწიფო მმართველობის ფორმა,როცა ძალაუფლება არის ერთი ადამიანის ხელში
2.პეტიცია
ბ.ადგილობრივი თვითმმართველობის წარმომადგენლობითი ორგანო
3.მონარქია
გ.სახელმწიფოს მხრიდან საერთაშორისო ხელშეკრულების აღიარება,რომელიც ხელმოწერილია სახელმწიფოს სრულუფლებიანი წარმომადგენლის მიერ
4.საკრებულო
დ.ცალკეული პიროვნების ხელშეუვალობა,მასზე ზოგიერთი კანონის გაუვრცელებლობა
5.რატიფიკაცია
ე.წერილობითი კოლექტიური შუამდგომლობა,თხოვნა.


1
2
3
4
5






8.გავაანალიზოთ სიტუაციური ამოცანა და ვუპასუხოთ კითხვებს: (5ქ)
   წარმოიდგინეთ,რომ ერთ-ერთ მაღაზიის წარმომადგენელს სურს მოგყიდოთ მუსიკალური ცენტრი.ამ მიზნით ის სახლში გეწვიათ და მოგიტანათ პატარა ბროშურა,რომელშიც ინფორმაციაა კონკრეტული მუსიკალური ცენტრის შესახებ.იგი,ერთი შეხედვით კარგია,მაგრამ აქამდე არასოდეს გინახავთ და არც გსმენიათ მის შესახებ.მაღაზიის წარმომადგენელი ძალიან იაფად მოგყიდით მუსიკალურ ცენტრს იმ პირობით,რომ დადებთ გრძელვადიან კონტრაქტს ამ მაღაზიასთან და არასოდეს შეიძენ მუსიკალურ ტექნიკას სხვაგან.აგრეთვე არ გექნებათ უფლება,შეიძინოთ სხვა ფირმის მუსიკალური ცენტრი ამავე მაღაზიაში.

ვუპასუხოთ კითხვებს:1.(2ქ) მიიღებთ თუ არა წინადადებას? რატომ?2(1ქ) თუ კი,რა დამატებითი კითხვები გაგიჩნდებათ?3(1ქ) რატომ არის მნიშვნელოვანი,რომ ადამიანს ჰქონდეს არჩევანის გაკეთების შესაძლებლობა რამდენიმე ვარიანტს შორის?4(1ქ) რატომ არის მნიშვნელოვანი ,რომ ერთხელ გაკეთებული არჩევანი არ იყოს სამუდმო და პიროვნებას ჰქონდეს გარკვეული დროის შემდეგ ახალი არჩევანის გაკეთების შესაძლებლობა?





შემაჯამებელი სამუშაო N3 

 მაქსიმალური    17ქ.
საგანი-სამოქალაქო განათლება            კლასი-X            რიცხვი-          სახელი,გვარი-
1.ჩამოთვლილთაგან რა კრიტერიუმებს მოიცავს კომუნიკაცია?
ა.ინფორმაციის მიღება და დაფიქსირება
ბ.ინფორმაციის გაცემა და დამახსოვრება
გ.ინფორმაციის გაცემა და მიღება.
დ.ინფორმაციის მოძიება და გავრცელება
2.ქვემოთ ჩამოთვლილთაგან რომელია მართებული მსჯელობა?
I-კარგად განსაზღვრეთ საუბრის დასაწყისსა და ბოლოში რას იტყვით.
II-ხშირად მოიხადეთ ბოდიში მეორე მხარესთან და მოიპოვეთ მისი კეთილგანწყობა
III-ეცადეთ ისაუბროთ მხოლოდ კონკრეტულად და ამომწურავად,რათა საუბრის დასრულებისას საჭირო არ გახდეს დამატებითი დასკვნების გაკეთება
     ა.მხოლოდ  I
    ბ.მხოლოდ   I   და  III.
    გ.მხოლოდ   III
3.ქვემოთ მოცემული კრიტერიუმებიდან რომელი არ არის პროექტის შემადგენელი ნაწილი?
ა.პროექტის აღწერა                         გ.მონიტორინგი
ბ.ბიუჯეტი                                       დ.კვლევა
4.ქვემოთ ჩამოთვლილთაგან რომელი არ განეკუთვნება კონფლიქტის ტიპებს კრისტოფერ მურის მეთოდის მიხედვით?
ა.ინფორმაციული კონფლიქტი
ბ.ინტერესთა კონფლიქტი
გ.გარემოებითი კონფლიქტი.
დ.ღირებულებითი კონფლიქტი
5.ქვემოთ ჩამოთვლილთაგან რომელი შეიძლება ინფორმაციული კონფლიქტის წარმოშობის მიზეზი?
ა.ინფორმაციის ნაკლებობა.
ბ.ძლიერი ემოციები
გ.ურთიერთგამომრიცხავი პოზიციები
დ.ნეგატიური შეხედულებები
6.რა ტიპის კონფლიქტი გვაქვს სახეზე,როდესაც ადამიანებს ურთიერთგამომრიცხავი შეუთავსებელი პოზიციები აქვთ?
ა.ინფორმაციული კონფლიქტი
ბ.ინტერესთა კონფლიქტი.
7.დაალაგეთ საერთაშორისო ორგანიზაციები მათი მიზნების შესაბამისად: (4ქ)
1.წევრ-სახელმწიფოებში განათლებისა და კულტურის გავრცელება
2.წევრი ქვეყნების აგრესიისგან დაცვა
3.წევრ-ქვეყნებში ბავშვთა პრობლემების მოგვარება
4.წევრ-სახელმწიფოებში ეკონომიკური სტაბილურობის დაცვა
ა.იუნისეფი        ბ.იუნესკო      გ.ნატო        დ.ეროკავშირი
1
2
3
4





8.ქვემოთ ჩამოთვლილია საერთაშორისო ორგანიზაციები.შეავსეთ ცარიელი გრაფა: (4ქ)
ევროპის საბჭო,ევროკავშირი,გაერო,ნატო.
საქართველო არის წევრი სახელმწიფო :
1..........................................               2...........................................
საქართველო არ არის წევრი სახელმწიფო:
1...........................................                 2...........................................
9.განსაზღვრეთ რას ნიშნავს ტოლერანტობა და რა მნიშვნელობა აქვს მას საზოგადოების მშვიდობიანი თანაარსებობისთვის?(2ქ)




10.ჩამოაყალიბეთ რას ნიშნავს საქართველოს პრეზიდენტის ხელშეუვალობა?  ( 1ქ)














შემაჯამებელი სამუშაო N2        მაქსიმალური ქ.10
კლასი- 10          რიცხვი-        საგანი-                 მოსწავლე-
1.ჩამოთვლილთაგან რომელია შიდა ინიციატივის მაგალითი?
ა.კლასის გაზეტის შექმნა
ბ.საკლასო ოთახის დალაგება
გ.საქველმოქმედო კონცერტის ორგანიზება
2.ტრეფიკინგის პროცესთან დაკავშირებით ჩამოთვლილთაგან რომელია ზედმეტი?
ა.ტრანსპორტირება         ბ.გადაბირება         გ.ექსტრადიცია    დ.ექსპულატაცია
3.ვიპოვოთ შესაბამისობა: (4)
1.ტრეფიკინგი

დამოუკიდებელი ორგანო,რომელიც მხოლოდ კანონის წინაშეა პასუხისმგებელი
2.კონსტიტუცია

კერძო სასამართლო,მხოლოდ ქონებრივი ხასიათის დავებს განიხილავს
3.სასამართლო

ადამიანებით ვაჭრობა
4.არბიტრაჟი

სამართლებრივი დოკუმენტი

4.(2)როგორ გესმით „ უმუშევრობა“ და რა მიგაჩნიათ ქვეყანაში მასობრივი უმუშევრობის მიზეზად?





5(1).რა თავისებურებები გააჩნია არასამთავრობო ორგანიზაციებს,რა მიზნით იქმნება და რა არის მათი საქმიანობის სფერო?







6.(1)როგორ გესმით ადამიანთა თანასწორობა,კონკრეტულად რაში უნდა იყოს გამოხატული?

















შემაჯამებელი სამუშაო N2        მაქსიმალური ქ.18



კლასი- 9      საგანი-            რიცხვი-                     მოსწავლე-
1.ჯგუფს,რომელშიც ადამიანები საერთო მიზნის გარშემო ერთიანდებიან ეწოდება :
ა.არაფორმალური      ბ.ფორმალური.            გ.კოლექტიური            დ.დროებითი
2.ლიდერს,რომელსაც კარგად გამოსდის ჯგუფის წევრების შთაგონება,გამხნევება,იდეური მართვა ეწოდება:
ა.ინსტრუმენტული        ბ.ჩრდილოვანი            გ.ექსპრესიული        დ.ინოვატორული
3.ჩამოთვლილთაგან  რომელია კონფლიქტის მოგვარების სამართლებრივი საშუალება?
ა.სახალხო დამცველთან საჩივრის შეტანა
ბ.კონსტიტუციაში ცვლილებების შეტანა
გ.მიმართვა სასამართლოსადმი
დ.მედიატორის საშუალებით კონფლიქტის მოგვარება
4.ვიპოვოთ შესაბამისობა: (4)
1.რესპუბლიკა

მმართველობის ფორმა,როდესაც სახელმწიფო ძალაუფლება ერთი პირის ხელშია
2.მონარქია

ხალხის მმართველობა
3.კონსტიტუცია

კონფლიქტის მოგვარება შუამავლის მეშვეობით
4.მედიაცია

სამართლებრივი დოკუმენტი

5.შევავსოთ მრავალწერტილები : (6ქ)
კონსტიტუციები ფორმის მიხედვით შეიძლება იყოს დაწერილი და (1).....................  .  მოქმედების ვადის მიხედვით განასხვავებენ დროებით და (2)...................  კონსტიტუციებს. დამატებების შეტანის მიხედვით შეიძლება იყოს  (3).........................    და მოქნილი.დღეს საქართველოში მოქმედებს (4)..................  წელს მიღებული კონსტიტუცია.ის შედგება პრემბულის,9თავისა და  (5)....... მუხლისგან. კონსტიტუციის მეორე თავი ეხება ადამიანის  (6)............ და თავისუფლებებს.

6.(1ქ)როგორ გესმით გამოთქმა: „ადამიანის ცხოვრებას მხოლოდ მაშინ აქვს აზრი,თუ იგი ისახავს მიზნებს და იბრძვის მათ მისაღწევად“  ( არისტოტელე)



7.(1ქ)განსაზღვრეთ რა ცოდნა და უნარ-ჩვევები დაგჭირდებათ იმისათვის,რომ ნებისმიერ არჩეულ პროფესიას კარგად დაეუფლოთ?







8.(2ქ)როგორ გესმით სიტყვა „უმუშევრობა“ და რა მიგაჩნია ქვეყანაში მასობრივი უმუშევრობის მიზეზად?








9(1ქ)  რა შედეგები მოაქვს საბაზრო კონკურენციას მომხმარებლისათვის?









შემაჯამებელი სამუშაო N1


კლასი-9
მოსწავლე-
რიცხვი-

1.    ჩამოთვლილთაგან რომელი ფაქტორი თამაშობს  გავლენას ადამიანის პიროვნებად ჩამოყალიბებაში?
    ა.ყველა პასუხი სწორია
                 ბ.ოჯახი, სკოლა და უნივერსიტეტი
                გ.მეგობრები და ოჯახის წევრები
               დ.მასობრივი ინფორმაციის საშუალებები

2.საქართველოს კონსტიტუციის მიხედვით,საქართველოს ხელისუფლების წყაროა:
ა. ავტონომიური რესპუბლიკები, რაიონები, ქალაქები, სოფლები, დაბები და თემები.
ბ. ამომრჩევლები
გ. ხალხი
დ. სამოქალაქო საზოგადოება

3. ჩამოთვლილთაგან რომელი განსაზღვრავს ქვეყნის დემოკრატიულობის მაჩვენებელს?
ა. საერთაშორისო ორგანიზაციებში არ გაწევრიანება
ბ. პრესის თავისუფლების დაბალი ინდექსი
გ. სამოქალაქო საზოგადოების არსებობა

4. რა ეწოდება სამოქალაქო მონაწილეობის საფეხურს, როდესაც საზოგადოების წევრები  და
ჯგუფები განიხილავენ პრობლემის მოგვარების საუკეთესო შესაძლებლობებს და ქმნიან
ერთიან კოალიციას გადაწყვეტილების მიმღებებთან ერთად?
ა. ინფორმირება
ბ. კონსულტაცია
გ. თანამშრომლობა
დ. უფლებამოსილება

5.1572წლის 24აგვისტოს პარიზში,წმინდა ბართლომეს დღესასწაულის წინა ღმეს განხორციელდა კათოლიკეები მიერ ჰუგენეტების მსობრივი ჟლეტა.რა ნიშნით გნხორციელდა ადამიანთა დევნა?
ა.გენდერული                   გ.რასობრივი
ბ.ეთნიკური                       დ.რელიგიური.
7.რომელი საერთაშორისო ორგანიზაციის წევრი ქვეყანაა საქართველო 1992წლის 31 ივლისიდან?
ა.ევროსაბჭოს     ბ.ნატოს         გ.გაეროს       დ.ევროკავშირის
8.(6ქ)ვიპოვოთ შესაბამისობა :
1.პერსონა

კამათის დროს საწინააღმდეგო აზრის მქონე ადამიანი.
2.ოპონენტი

ყველაფრისადმი გულგრილობა.
3.პრულარიზმი

ადამიანთა დისკრიმინაცია მისი ასაკის გამო.
4.ნიჰილიზმი

აზრების მრავალფეროვნება და მათი აღიარება.
5.ეიჯიზმი

ლათინური სიტყვაა და ნიშნავს ნიღაბს.
6.კორუფცია

საჯარო ხელისუფლების ბოროტად გამოყენება პირადი ან ჯგუფური გამორჩენის მიზნით.

9.შევავოთ მრავალწერტილები:(4ქ)
საქართველოში სახალხო დამცველის ინსტიტუტი შეიქმნა ..........წელს.სახალხო დამცველს ირჩევს საქართველოს .................. 5წლის ვადით.ერთი და იგივე პირი სახალხო დამცველის თანამდებობაზე შეიძლება აირჩეს ზედიზედ მხოლოდ  ............ .   სახალხო დამცველად აირჩევა მხოლოდ ..................... მოქალაქე.
[შესაძლო ჩასასმელი სიტყვები  - 1994,1995,პრეზიდენტი,პარლამენტი,სამჯერ,ორჯერ,უცხო ქვეყნის,საქართველოს]
10.აღმოვაჩინოთ ტექსტში შეცდომები და გავასწოროთ: (8ქ)
   გაერთიანებული ერების ორგანიზაცია დაფუძვნდა 1945წელს.ამ ორგანიზაციამ ბავშვთა უფლებების დეკლარაცია 1989წელს მიიღო.კონვენცია შედგება 54 მუხლისგან,რომელთაგან პირველი 40 მუხლი შეეხება ბავშვის დაცვასთან დაკავშირებულ  ძირითად პრინციპებს-ბავშვის უფლებებს.კონვენციას შეუერთდა 193 ქვეყანა,რაც იმას ნიშნავს,რომ ამ ქვეყნებმა აიღეს კონვენციით ნაკისრი ვალდებულებების შეუსრულებლობა.საქართველო აღნიშნულ კონვენციას  1992წელს შეუერთდა.
  შეცდომაა:                                            სწორია:
1.                                                        1.
2.                                                        2.
3.                                                        3.
4.                                                        4.

11.(2ქ.)გაეცანით სიტუაციას და უპასუხეთ შეკითხვებს:
„საკრებულომ მიიღო გადაწყვეტილება,სპეციალური საშვის გარეშე შენობაში არ დაეშვა მოქალაქეები,რომელთაც ღია ფერის თმა აქვთ.“
1.აქვს თუა არა ადგილი თანასწორუფლებიანობის დარღვევას?
2.რა ნიშნით განხორციელდა დისკრიმინაცია?





12 ,, patriotizmi – Rirebulebaa. am Rirebulebas iziarebdnen adolf
hitlerica da ruzvelიც.
განმარტეთ თქვენი აზრით რას ნიშნავს ღირებულება?










შემაჯამებელი სამუშაო N1

კლასი-10
მოსწავლე-
რიცხვი-
1.( 1ქ)სიტყვა  „კარიერა „ ნიშნავს :
ა.ბორბლიანი ეტლით გაჭრილ გზას
ბ.ბორბლიანი ველოსიპედით გაჭრილ გზას.
გ.სპეციალურ უნარ ჩვევებს.
დ.პროფესიული ცოდნის მიღებას.
2. (9ქ)ვიპოვოთ შესაბამისობა:
1.
21წ

 ქორწინების უფლება
2.
14წ

არჩევნებში მონაწილეობის უფლება
3.
18წ

პარლამენტის წევრობა
4.
16წ

საპენსიო ასაკი
5.
25წ

პრეზიდენტად არჩევა
6.
28წ

საკონსტიტუციო სასამართლოს მოსამართლე
7.
30წ

მოსამართლედ დანისვნა
8.
35წ

საკრებულოს წევრობა
9.
60-65წ

სავალდებულოა პირადობის მოწმობის აღება.

3.შევავსოთ გამოტოვებული სიტყვა:
ზოგადი განათლების სისტემა შედგება სამი საფეხურისგან:
  დაწყებითი                                  
                      


 საშუალო

  4.ვიპოვოთ შესაბამისობა:
1
მონაწილეობა

ტექნოლოგიების გამოყენებით ძალადობის განხორციელების ფორმა.
2
კიბერბულინგი

სხვებთან ერთად მოქმედება,რაიმე საქმეში,სხვებთან ერთად ყოფნა.
3
ინკლუზიური განათლება


აზრთა სხვადასხვაობა
4
პრულარიზმი

ყველა ტიპის სპეციალური საგანმანათლებლო საჭიროებების მქონე მოსწავლეების ჩართვა სასწავლო პროცესში,თანატოლებთან ერთად

5.დავალაგოთ საერთაშორისო ორგანიზაციები ქრონოლოგიური თანმიმდევრობით:
1.საქართველოს პირველი კონსტიტუცია
2.თავისუფლების დიდი ქარტია
3.გაერო
4.ნატო                    
1
2
3
4




6.აღმოვაჩინოთ ტექსტში შეცდომები და გავასწოროთ: (8ქ)
   გაერთიანებული ერების ორგანიზაცია დაფუძვნდა 1945წელს.ამ ორგანიზაციამ ბავშვთა უფლებების დეკლარაცია 1989წელს მიიღო.კონვენცია შედგება 54 მუხლისგან,რომელთაგან პირველი 40 მუხლი შეეხება ბავშვის დაცვასთან დაკავშირებულ  ძირითად პრინციპებს-ბავშვის უფლებებს.კონვენციას შეუერთდა 193 ქვეყანა,რაც იმას ნიშნავს,რომ ამ ქვეყნებმა აიღეს კონვენციით ნაკისრი ვალდებულებების შეუსრულებლობა.საქართველო აღნიშნულ კონვენციას  1992წელს შეუერთდა.
  შეცდომაა:                                            სწორია:
1.                                                        1.
2.                                                        2.
3.                                                        3.
4.                                                        4.
7. .შევავოთ მრავალწერტილები:(4ქ)
საქართველოში სახალხო დამცველის ინსტიტუტი შეიქმნა ..........წელს.სახალხო დამცველს ირჩევს საქართველოს .................. 5წლის ვადით.ერთი და იგივე პირი სახალხო დამცველის თანამდებობაზე შეიძლება აირჩეს ზედიზედ მხოლოდ  ............ .   სახალხო დამცველად აირჩევა მხოლოდ ..................... მოქალაქე.
[შესაძლო ჩასასმელი სიტყვები  - 1994,1995,პრეზიდენტი,პარლამენტი,სამჯერ,ორჯერ,უცხო ქვეყნის,საქართველოს]
8. .(2ქ.)გაეცანით სიტუაციას და უპასუხეთ შეკითხვებს:
„საკრებულომ მიიღო გადაწყვეტილება,სპეციალური საშვის გარეშე შენობაში არ დაეშვა მოქალაქეები,რომელთაც ღია ფერის თმა აქვთ.“
1.აქვს თუა არა ადგილი თანასწორუფლებიანობის დარღვევას?


2.რა ნიშნით განხორციელდა დისკრიმინაცია?



შემაჯამებელი სამუშაო N5

საგანი-სამოქალაქო განათლება,   კლასი-X
 მოსწავლე-
რიცხვი-24-05-2016წელი
1.ქვემოთ მოცემული ქვეყნებიდან სად იქნა მიღებული „თავისუფლების დიდი ქარტია“?(1ქ)
ა.საფრანგეთში    ბ.ინგლისში           გ.ძველ რომში              დ.ძველ საბერძნეთში
2.ქვემოთ მოყვანილი მსჯელობებიდან რომელია მართებული?(1ქ)
ა.პირველად ადამიანის უფლებები საქართველოში აღიარებულ იქნა 1921წლის კონსტიტუციით.
ბ.პირველად ადამიანის უფლებები საქართველოში აღიარებულ იქნა 1982წლის კონსტიტუციით.
დ.ყველა პასუხი სწორია
3.ქვემოთ მოცემული სამართლებრივი აქტებიდან,რომელი მათგანით არის განსაზღვრული საქართველოში ადამიანის უფლებები?(1ქ)
ა.საერთაშორისო კონვენციით
ბ.ადამიანის უფლებათა,თავისუფლებათა დაცვის საერთაშორისო კანონით.
გ.საქართველოს კონსტიტუციით.
დ.საქართველოს კონსტიტუციური კანონით.
4.დავაკავშიროთ თარიღი და მოვლენა ერთმანეთთან:(4ქ)
ა.კონვენცია ბავშვის უფლებათა შესახებ                                                         1.1948წ.
ბ.თავისუფლების დიდი ქარტია                                                                2.1679წ.
გ.ჰაბეას კორპუსის აქტი                                                                              3.1215წ.
დ.ადამიანის უფლებათა საყოველთაო დეკლარაცია                               4.1989წ.
  ბ
  გ
  დ




                                                                                                                       5.1988წ.
                                                                                                                       6.1315წ.
                                                                                                                       7.1453წ.
5.შევავსოთ მრავალწერტილები:(3ქ)
საქართველოში სახალხო დამცველის ინსტიტუტი ......................შეიქმნა.სახალხო დამცველს საქართველოს პარლამენტი ირჩევს ................წლის ვადით.ერთი და იგივე პირი სახალხო დამცველის თანამდებობაზე შეიძლება აირჩეს მხოლოდ .......... .  სახალხო დამცველი შეიძლება იყოს მხოლოდ საქართველოს მოქალაქე.
{1999,1995,5,4,სამჯერ,ორჯერ.}
6.აღმოვაჩინოთ შეცდომები და გავასწოროთ:(ჯამში 10ქ.)
ადამიანისთვის დაბადებიდან ბოძებული უფლებების შესახებ პირველად დაიწერა საფრანგეთში,1315წელს „თავისუფლების დიდ ქარტიაში“.უდიდესი მნიშვნელობის საერთაშორისო სამართლებრივ აქტს უფლებათა დაცვის კუთხით წარმოადგენს ადამიანის უფლებათა შესახებ,რომელიც მიღებულ იქნა ეუთოს გენერალური ანსაბლეის მიერ 1989წელს.საქართველოში ტოლერანტობის ცენტრი მუშაობს გენდერული თანასწორობის კუთხით ადამიანთა უფლებების დაცვაზე.
    შეცდომააა:                                                     სწორია:
1.                                                                      1.
2.                                                                      2.
3.                                                                      3.
4.                                                                      4.
5.                                                                      5.
7.გავაანალიზოთ სიყუაციური ამოცანა:
ბებიის გარდაცვალების შემდეგ მეთერთმეტე კლასელმა ლევანმა მემკვიდრეობით მიიღო სახლი.იმის გამო,რომ მის მშობლებს ფინანსური პრობლემები შეექმნათ,ლევანმა სახლის გაყიდვა და მათი დახმარება გადაწყვიტა,თუმცა არ იცის,აქვს თუ არა დამოუკიდებლად ასეთი გარიგების უფლება.

-თქვენ რას ფიქრობთ?პასუხი დაასაბუთეთ.



შემაჯამებელი სამუშაო N3

საგანი-სამოქალაქო განათლება
კლასი-10
რიცხვი-

1.რა ეწოდება ქალისა და მამაკაცის თანაბარი უფლებებით სარგებლობას?(1)
ა.პლურალისტური საზოგადოება                გ.გენდერული დისბალანსი
ბ.პლურალისტური ბალანსი                          დ.გენდერული თანასწორობა

2.მართებულია თუ არა ქორწინების შესახებ ქვემოთ მოყვანილი მსჯელობები?(1)
1.ქორწინება არის ოჯახის შექმნის მიზნით ორი პირის ნებაყოფლითი კავშირი.
2.ქორწინების რეგისტრაცია შესაძლებელია მხოლოდ სამოქალაქო რეესტრის სააგენტოს ტერიტორიულ სამსახურში.
3.მეუღლეებს საოჯახო ურთიერთობებში თანაბარი უფლება-მოვალეობები აქვთ.
ა.მხოლოდ I                            გ.მართებულია  II       
მხოლოდ II და   III            დ.სამივე მართებულია

3.საქართველოს მოქალაქის უფლებები დაალაგეთ მათი გამოყენების ასაკის შესაბამისად(3)
1.არჩევნებში მონაწილეობის მიღების უფლება
2.მშობლის თანხმობით ქორწინების უფლება
3.საჯარო სამსახურში დასაქმების უფლება




4.დაალაგეთ საქართველოს მოქალაქის უფლებები მათი გამოყენების ასაკის შესაბამისად(4)
1.დასაქმება საჯარო სამსახურში
2.დასაქმება ადგილობრივი თვითმმართველობის ორგანოში
3.პრეზიდენტის კანდიტატობა
4.არასრულწლოვანის ქორწინება მოსამართლის თანხმობის საფუძველზე





5.განვიხილოთ სიტუაცია და ვუპასუხოთ კითხვებს(5)
15წლის ნუცასთან სტუმრად მისული თანაკლასელები მისი მამის იარაღების კოლექციით დაინტერესდნენ.იქვე ტყვიებიც ელაგა.კატომ მეგობრებს აჩვენა ,როგორ ხდება სანადირო თოფში ტყვიების ჩალაგება.გოგონები რიგ-რიგობით ცდილობდნენ გამეორებას.მოულოდნელად საშინელი გრუხუნი გაისმა.შეშინებულმა გოგონებმა მას შემდეგ გააცნობიერეს,რომ ეს გავარდნილი თოფის ხმა იყო,როცა შეამჩნიეს,რომ ნუცას მუცლიდან სისხლი სდიოდა.....
1.ჩადენილია თუ არა დანაშაული აღწერილ სიტუაციაში?
2.ვინ მიგაჩნიათ დამნაშავედ და რატომ?
3.თქვენი აზრით რამ გამოიწვია დამდგარი შედეგი?
4.პირველ რიგში ვინ უნდა დაისაჯოს?
5.კიდევ ვისი პასუხისმგებლობის დაყენებას მოითხოვდით და რატომ?


შემაჯამებელი სამუშაო N4
კლასი-X
მოსწავლე-
რიცხვი-
1. ჩამონათვალიდან რომელი არ წარმოადგენს სამოქალაქო მონაწილეობის ფორმას?
ა. არჩევნებში მონაწილეობა
ბ. ინტერესთა ჯგუფებში ჩართულობა
გ. ეკონომიკურ საქმიანობაში მონაწილეობა
დ. მშვიდობიან პროტესტებში მონაწილეობა
2. ჩამოთვლილი მსჯელობებიდან რომელი შეიძლება მივიჩნიოთ დემოკრატიის დადებით
მახასიათებლად?
ა. უმრავლესობასა და უმცირესობას შორის ძალზე მცირე რაოდენობრივი განსხვავების დროს
საზოგადოების თითქმის ნახევრის ნება აღმოჩნდება უგულებელყოფილი
ბ. უმრავლესობის მხარდაჭერა არ არის საუკეთესო, უნაკლო გადაწყვეტილების მიღების
გარანტია
გ. არ ხდება არც ერთი პოლიტიკური ჯგუფის შევიწროება, მიუხედავად იმისა, იზიარებს თუ
არა მის იდეოლოგიას მმართველი ძალა
დ. დემოკრატიის განხორციელება მხოლოდ მცირერიცხოვანი მოსახლეობის და
შეზღუდული ტერიტორიის პირობებშია შესაძლებელი
3.ჩამონათვალიდან რომელი სახელმწიფო ორგანოა დამოუკიდებელი და არ
მიეკუთვნება სახელმწიფო ხელისუფლების არცერთ შტოს?
ა. სახალხო დამცველი
ბ. ფინანსთა სამინისტრო
გ. საკონსტიტუციო სასამართლო
დ. პარლამენტის ევროპასთან ინტეგრაციის კომიტეტი
4.ვიპოვოთ შესაბამისობა ტერმინებსა და სახელწოდებებს შორის:
1.გენდერი

განსხვავებულთა მშვიდობიანი თანაარსებობა
2.ქსენოფობია

ბიუჯეტში გადასახდელი თანხა,რომელსაც იხდიან ფიზიკური ან იურიდიული პირები
3.ტენდენცია

შიში უცხოსა და უცხოელის მიმართ
4.ჰუმანიზმი

მოგების ნაწილი,რომელსაც იღებენ აქციონერები მათ მიერ დაბანდებული კაპიტალის შესაბამისად.
5.თვითგამორკვევა

დოკუმენტი,რომელიც ქვეყნის მიერ გაიცემა პირისთვის,რათა მან ფორმალურად მოითხოვოს ქვეყანაში შესვლის ნებართვა გარკვეული პერიოდის განმავლობაში და გარკვეული მიზნებისთვის.
6.ვიზა

მსოფმხედველობა,სადაც მთავარი ადგილი უკავია ადამიანს,იგი გამჭვალულია ადამიანის სიყვარულით.
7.დივიდენტი

რაიმესადმი მისწრაფება,მიდრეკილება,წინასწარ შემუშავებული ცალმხრივი აზრი,რომელსაც თავს ახვევენ მკითხველს,მსმენელს.
8.პროპაგანდა

ყოველი ხალხის საერთაშორისოდ აღიარებული უფლება,საკუთარი ნებით,დამოუკიდებლად განსაზღვროს საკუთარი ბედი
9.მოსაკრებელი

რეკლამირება,ვინმეს რაიმეში დარწმუნება ან ვინმეს გადაბირება
10.პრულარიზმი

კულტრული განსხვავება ქალსა და მამაკაცს შორის

5(1ქ).ყურადღებიტ წაიკითხე უისტონ ჩერჩილის ცნობილი გმონათქვამი და უპასუხეთ დასმულ შეკითხვას:“არ მაღელვებს არანაირი მოქმედება,მაღელვებს მხოლოდ უმოქმედება“.რა არის ამ სიტყვების ძირითადი იდეა?







6.ახსენით რას გულისხმობს ადამიანის დამოკიდებულება მავნე ნივთიერებებზე და რა უარყოფითი თვისებები შეიძლება ჰქონდეს ადამიანის მათზე დამოკიდებულებას?





7.იმსჯელეთ უმუშევრობის გამომწვევ მიზეზებსა და უმუშევრობის შედეგად გამოწვეულ უარყოფით შედეგებზე?






8.ახსენით რა არის დისკრიმინაცია,დაასახელეთ სახეები და მოიყვანეთ მაგალითები,იმსჯელეთ,რა უარყოფითი მხარეები გააჩნია დისკრიმინაციას?





შემაჯამებელი სამუშაოN5

კლასი-9   (15მაქს)           მოსწავლე-
1.ქვემოთ ჩამოთვლილთაგან რომელია მართებული მსჯელობა სასჯელის შესახებ?(1ქ)
ა.რაიმე ქმედების ან აზრის აქტიური მხარდაჭერა,საერთო ინტერესების ქონა,ერთსულოვნება
ბ.სასამართლოს განაჩენით დამნაშავეებისათვის დანიშნული სახელმწიფო იძულებითი ღონისძიება,რომლის მიზანია  სამართლიანობის აღდგენა.
გ.იძულების,ზემოქმედების ზომა კანონის დარღვევისათვის,რომლის დაკისრებაც არ იწვევს ნასამართლეობას
დ.სახელმწიფოს მხრიდან საერთაშორისო ხელშეკრულების აღიარება,რომელიც ხელმოწერილია სახელმწიფოს სრულუფლებიანი წარმომადგენლის მიერ
2.ჩასვით ტექსტში შესაბამისი სიტყვა:(5ქ)
ფიზიკური პირის უფლებაუნარიანობა-უნარი,ჰქონდეს სამოქალაქო უფლებები და მოვალეობები,წარმოიშობა ........................ მომენტიდან. ფიზიკური პირის უფლებაუნარიანობა წყდება მისი .................................. მშობლების უფლებები  არ უნდა განხორციელდეს ისე,რომ ამით ზიანი მიადგეს .....................ინტერესებს.სისხლის სამართალში პასუხისმგებლობის ასაკი........წლიდან განისაზღვრება,ადმინისტრაციული სამართალდარღვევის შემთხვევაში ეს ასკი ......................წელია.
{გარდაცვალების,დაბადების,18,16,14,12,ბავშვის,მშობლის,მასწავლებლის}
3.ქვემოთ ჩამოთვლილთაგან რომელია მართებული მსჯელობა ავტოკრატიის შესახებ?(1ქ)
ა.სახელმწიფოს მმართველობის ფორმა,რომლის დროს მთელი ძალაუფლება მხოლოდ ერთი ადამიანის ხელშია.
ბ.ადგილობრივი თვითმმართველობის წარმომადგენლობითი ორგანო
გ.სახელმწიფო ხელისუფლების უზენაესობა,დამოუკიდებლობა ქვეყნის შიდა საქმიანობაში და საგარეო ურთიერთობებში
4.ყურადღებით წაიკითხეთ არისტოტელეს ცნობილი სიტყვები და გაიაზრეთ(2ქ)
„თითოეულმა მოქალაქემ თავისი შესაძლებლობების მიხედვით საკუთარი მისწრაფება იქითკენ უნდა მიმართოს,რომ გარკვეული ძალაუფლება ჰქონდეს საკუთარ სახელმწიფოზე“
რა არის ამ სიტყვების ძირითადი იდეა?



5.დავალაგოთ ქვემოთ მოცემული მოვლენები დაარსების მიხედვით(1ქ)
1.ნატო
2.გაერო
3.“თავისუფლების დიდი ქარტია“
4.“დამოუკიდებლობის დეკლარაცია“
ა.4-2-1-3               ბ.4-1-2-3     გ.3-4-2-1.           დ.3-2-1-4
6.(2ქ)საზოგადოების ნაწილი მიიჩნევს რომ სასკოლო პროგრამაში რელიგიის ისტორიისა და კულტურის სწავლება უნდა იყოს სავალდებულო,ხოლო ნაწილი თვლის ეს საგანი უნდა იყოს არჩევითი.
ჩამოაყალიბეთ ორი არგუმენტი ამ იდეების მხარდასაჭერად.ერთი უარყოფითი და ერთი დადებითი მხარე.








7.(3ქ)რა არის ბულინგი?
რას ნიშნავს ეიჯიზმი?
როგორ გვესმის სიტყვა ომბუდსმენი?




Комментариев нет:

Отправить комментарий