Страницы

საზოგადოებრივი მეცნიერებების სტანდარტი

საგნის სტანდარტი

5-6 კლასი
1.კითხულობს და იყენებს რუკებს
2.იყენებს და ქმნის ინფორმაციის სხვადასხვა საშუალებებს(ცხრილი,გრაფიკი,ფოტო,სქემა,ჩანახატი)
3.ადგენს სქემატურ რუკებს
4.განმარტავს და იყენებს ქრონოლოგიურ ერთეულებსა და წელთაღრიცხვის სისტემას
5.აკავშირებს ისტორიულ ფაქტებს შესაბამის ეპოქებთან
6.ახასიათებს სხვადასხვა ეპოქაში საქართველოში დამკვიდრებულ მმართველობის ფორმებს.
7.ახასიათებს საქართველოს ისტორიაში  გამორჩეულ,მნიშვნელოვან პიროვნებებს ,რომლებიც მონაწილეობდნენ მმართველობაში.
8.ადარებს სხვადასხვა  ეპოქაში საქართველოს მცხოვრებთა მონაწილეობას საქვეყნო/ საზოგადოებრივი მნიშვნელობის საქმეში
9.ადარებს ომისა და მშვიდობის შედეგებს მოსახლეობისათვის საქართველოს ისტორიის სხვადასხვა პერიოდში
10.იკვლევს საქართველოს მოსახლეობის მახასიათებლებს
11.აკავშირებს საქართველოს გეოგრეფიულ ობიექტებს დასახლებების ტიპებთან
12.ახასიათებს მხარეს ბუნებრივი რესურსების მიხედვით და მსჯელობს მათ მნიშვნელობაზე
13.მსჯელობს ბუნებრივი რესურსების რაციონალურ და მრავალმხრივ გამოყენებაზე
14.მსჯელობს კომუნიკაციების განვითარებაზე უძველესი დროიდან დღემდე
15.ახასიათებს ადამიანის სხვადასხვა საზოგადოებისადმი მიკუთვნების ნიშან-თვისებებსა და პირობებს
16.ადარებს სხვადასხვა საზოგადოებებს მათთვის დამახასიათებელი ნიშან-თვისებებისა და წესების მიხედვით
17.ადარებს ადამიანის ღირსების,თავისუფლებისა და თანასწორობის დაცვას სხვადასხვა ეპოქაში
18.ბავშვის უფლება-მოვალეობების გამოყენებას მიუსადაგებს სხვადასხვა საზოგადოების წესებს
19.აკავშირებს კანონიერებას,დემოკრატიასა და სამოქალაქო საზოგადოებას
20.აღწერს საქართველოში არსებულ რელიგიებს
21.ასხვავებს კულტურის კომპონენტებს და განიხილავს მათ ურთიერთკავშირს
22.ახასიათებს საქართველოს მოსახლეობის კულტურათა მსგავსება-განსხვავებების გამოვლინებებს და განიხილავს შესაბამის მიზეზებს
23.მსჯელობს სხვადასხვა მაშტაბის მოგზაურობების გავლენაზე  საქართველო კულტურაზე

9კლასის სამოქალაქო განათლების სტანდარტი

მოქ.1.მოსწავლეს შეუძლია გაანალიზოს საკუთარი პიროვნული თვისებები,მისწრაფებები და შესაძლებლობები
მოქ.2.მოსწავლეს შეუძლია განსაზღვროს საკუთარი ადგილი და მნიშვნელობა საზოგადოებაში
მოქ.3.მოსწავლეს შეუძლია გაანალიზოს პროფესიონალიზმის მნიშვნელობა პიროვნების განვითარებისათვის
მოქ.4.მოსწავლეს შეუძლია შეადგინოს საკუთარი მომავალი საქმიანობის გეგმა
მოქ.5.მოსწავლეს შეუძლია პიროვნებისა და საზოგადოებისათვის მნიშვნელობის გააზრებით მისდიოს ცხოვრების ჯანსაღ წესს
მოქ.6.მოსწავლეს შეუძლია საზოგადოებრივი უსაფრთხოების ძირითადი პრობლემების გადასაჭრელად თანამშრომლობა
მოქ.7.მოსწავლეს შეუძლია ერთმანეთთან დააკავშიროს საქართველოს მრავალფეროვნების ძირითადი მახასიათებლები
მოქ.8.მოსწავლეს შეუძლია საზოგადოებაში მშვიდობიანი თანაარსებობის საფუძვლებისა და პირობების კვლევა
მოქ.9.მოსწავლეს შეუძლია გაანალიზოს საქართველოს მოქალაქის კონსტიტუციური უფლებები და თავისუფლებები,მოვალეობები და პასუხისმგებლობები
მოქ.10. .მოსწავლეს შეუძლია გაანალიზოს საქართველოს მმართველობის სისტემა
მოქ.11. .მოსწავლეს შეუძლია სკოლის თვითმმართველობის დემოკრატიულ პროცესში ნაყოფიერი მონაწილეობა

           10კლასის სამოქალაქო განათლების სტანდარტი

მოქ.1.მოსწავლეს შეუძლია თვითდამკვიდრება საზოგადოებაში
მოქ.2. .მოსწავლეს შეუძლია გაანალიზოს ადამიანური ღირსების არსი
მოქ.3. .მოსწავლეს შეუძლია დააკავშიროს თავისუფალი პიროვნებისა და აქტიური მოქალაქის თვისებები
მოქ.4. .მოსწავლეს შეუძლია კრიტიკულად შეაფასოს  საკუთარი მომავალი საქმიანობის გეგმა
მოქ.5. .მოსწავლეს შეუძლია გააზრებული მონაწილეობა და თანამშრომლობა სოციალური პრობლემების გადაწყვეტაში
მოქ.6. .მოსწავლეს შეუძლია გაანალიზოს მრავალფეროვან საზოგადოებაში სამართლიანი ურთიერთობის უზრუნველყოფის საშუალებები
მოქ.7. .მოსწავლეს შეუძლია სამოქალაქო საზოგადოების ძირითადი საფუძვლების კვლევა
მოქ.8. .მოსწავლეს შეუძლია საქართველოს მდგრადი განვითარების შესაძლებლობების კვლევა
მოქ.9. .მოსწავლეს შეუძლია გაანალიზოს საქართველოში თვითმმართველობისა და სახელმწიფო მმართველობის სისტემის განვითარების პროცესი
მოქ.10. .მოსწავლეს შეუძლია საქართველოს მოქალაქის საზოგადოებრივ-პოლიტიკურ ცხოვრებაში აქტიური მონაწილეობის შესაძლებლობების კვლევა და გამოყენება

მოქ.11. .მოსწავლეს შეუძლია გაანალიზოს მოქალაქეების როლი ქვეყნის დემოკრატიაში

Комментариев нет:

Отправить комментарий