საზოგადოებრივი მეცნიერებების კათედრა
საგნის სწავლების შეფასების რუბრიკები
პრეზენტაციის შეფასების რუბრიკა
მოსწავლის
სახელი,გვარი
|
|||||||
საინტერესო
შესავალი(პრობლემის იდენტიფიცირება)
|
1
|
||||||
კვლევების/ნაშრომის
წარმოჩენის უნრი
|
1
|
||||||
შემოქმედებითი
უნარი
|
1
|
||||||
პრობლემის
გადაჭრის გზები შეთავაზება
|
0
|
||||||
თემის
გასაგებად წარმოდგენა (ლოგიკური ჯაჭვი)
|
0
|
||||||
საუბარი
(გამართულობა,ტემბრი)
|
1
|
||||||
თვალსაჩინოებების
გამოყენება
|
0
|
||||||
აუდიტორიასთან
კონტაქტი
|
1
|
||||||
ინფორმაციის
ფლობის უნარი(ადეკვატური კითხვა-პასუხი)
|
1
|
||||||
დროის
ლიმიტის დაცვა
|
0
|
||||||
ჯამი
|
6
|
ინდივიდუალური
მუშაობის შეფასების რუბრიკა
ამ შემთხვევაში ცალ- ცალკე ყველა კრიტერიუმი ფასდება
0-2 ქულით.ჯამში ათი ქულა
მოსწავლის
სახელი,გვარი
|
|||||||
1.ჩართულობა
|
2
|
||||||
2.მსჯელობა
სათანადო არგუმენტაციის გამოყენებით
|
1
|
||||||
3.კითხვებზე
პასუხების გაცემა
|
2
|
||||||
4.ინფორმაციის
მოძიება
|
1
|
||||||
5.დავალებების
შესრულება
|
1
|
||||||
ჯამი
|
7
|
რეფერატის შეფასების რუბრიკა
ამ შემთხვევაში
მე-3 და მე-5 კრიტერიუმები ფასდება 0-2ქულით,ხოლო ყველა დანარჩენი 0 ან 1 ქულით.მაქსიმალური
ჯამი არის ათი ქულა.
მოსწავლის
სახელი,გვარი
|
|||||||||
1.მიზანი/თეზისი-კვლევის
შედეგად გამოთქმული ძირითადი იდეა
|
1
|
||||||||
2.რეფერატის
ორგანიზება
|
1
|
||||||||
3.შინაარსის
კორექტულობა,ფაქტობრივი საიმედოობა
|
2
|
||||||||
4.ენობრივი
გამართულობა
|
0
|
||||||||
5.კვლევა
|
2
|
||||||||
6.ილუსტრაციები/თვლსაჩინოებები
|
1
|
||||||||
7.შეთავაზებული
მოსაზრების არგუმენტებითა და მაგალითებით გამყარება
|
1
|
||||||||
8.დასკვნები
|
1
|
||||||||
ჯამი
|
9
|
საკლასო მუშაობის შეფასების რუბრიკა
კრიტერიუმი
|
არადამაკმაყოფილებელი
(1 ქულა)
|
დამაკმაყოფილებელი
(2 ქულა)
|
კარგი
(3 ქულა)
|
ძალიან კარგი
(4 ქულა)
|
ჩართულობა
|
არ მონაწილეობს აქტივობებში ან მონაწილეობს ძალიან იშვიათად.
|
იშვიათად მონაწილეობს და შეაქვს წვლილი მხოლოდ ზოგიერთ აქტივობაში.
|
აქტიურად მონაწილეობს და შეაქვს წვლილი აქტივობათა უმრავლესობაში.
|
ქტიურად მონაწილეობს და მნიშვნელოვანი წვლილი შეაქვს ყველა აქტივობაში.
|
თანამშრომლობა
|
არ თანამშრომლობს ან თანამშრომლობს ძალიან იშვიათად თანატოლებთან წყვილებში/ჯგუფებში მუშაობის დროს.
|
იშვიათად თანამშრომლობს თანატოლებთან წყვილებში/ჯგუფებში მუშაობის დროს.
|
ხშირად თანამშრომლობს თანატოლებთან წყვილებში/ჯგუფებში მუშაობის დროს.
|
ყოველთვის
თანამშრომლობს თანატოლებთან წყვილებში/ჯგუფებში მუშაობის დროს.
|
დისკუსიის შეფასების რუბრიკა
კონკრეტულ მოსწავლეს თითოეული კრიტერიუმის გასწვრივ
ენიჭება შეაბამისი ქულა,ჯამდება ყველა კრიტერიუმში მიღებული ქულები და იყოფა ექვსზე
III
დონე(8-10ქულა)
|
II დონე(5-7ქულა)
|
I დონე (1-4ქულა)
|
|
მოსმენა
|
ყოველთვის უსმენს და თვალყურს ადევნებს ორატორს
|
ხშირად უსმენს და უყურებს ორატორს
|
იშვიათად უსმენს და უყურებს ორატორს
|
საუბარი
|
მკაფიოდ მეტყველებს და უყურებს მსმენელებს
|
ძირითადად მეტყველება გასაგებია და უყურებს მსმენელებს
|
მეტყველება არამკაფიოა,მსმენელებს უჭირთ გაგება
|
არავერბალური
კომუნიკაცია
|
შეუძლია ეფექტურად აღიქვას და გამოიყენოს არავერბალური
კომუნიკაციის ფორმები(თვალით,ჯესტებით,გამომეტყელებით,ხმით)
|
ხშირად შეუძლია დაამყაროს არავერბალური კონტაქტი
|
იშვიათად იყენებს არავერბალურ კომუნიკაციის ფორმებს
|
მონაწილეობა
|
უჩვენებს ინტერესს დისკუსიის თემისადმი საჭირო კომენტარებითა
და აზრების გამოთქმით
|
ძირითადად გამოხატავს ინტერესს.კომენტარები და აზრები
ყოველთვის არაა თემის გარშემო
|
მცირე ინტერესი აქვს.არ გამოხატავს ან ვერ უკავშირებს
თავის მოსაზრებებს სადისკუსიო თემას
|
კოოპერაცია
|
თანამშრომლობს თანაკლასელებთან,აცლის სხვებს აზრის
გამოთქმას და იცავს დისკუსიის წესებს
|
ძირითადად თანამშრომლობს თანაკლასელებთან,ზოგჯერ ერთვება
სხვის საუბარში,ძირითადად იცავს დისკუსიის წესებს
|
იშვიათად თანამშრომლობს და იცავს დისკუსიის წესებს
|
მოსაზრების
არგუმენტირება
|
მოსაზრება ორიგინალურია და გამყარებულია ფაქტებით,ცნებებით,არის
ლოგიკური კავშირი საკითხთან
|
მოსაზრების გასამყარებლად გამოყენებულია სადავო ფაქტები
და ცნებები
|
მოსაზრება მოკლებულია ლოგიკურ კავშირს საკითხთან და
არ არის გამყარებული ფაქტებით
|
პროექტის შეფასების განზოგადებული
რუბრიკა
მაქსიმალური ჯამური ქულის
გაყოფით სამზე მოხდება მოგროვილი ქულების ათქულიან შეფასებაზე გადაყვანა
ელემენტარული
1ქულა
|
მისაღები
2ქულა
|
ოსტატური
3ქულა
|
|
1.მიზანი
|
არ არის კარგად გამოკვეთილი,ბუნდოვანია
|
ხდება ერთ მიზანზე ფოკუსირება
|
კარგად გამოკვეთილი მიზნები,მარტივად აღსაქმელი
|
2.ორგანიზება
|
სუსტად ორგანიზებული,არ არის იდეებს შორის ლოგიკური
ჯაჭვი,რაც აბნევს მკითხველს /მსმენსლს.
|
გააზრებულია თანმიმდევრობა,ორგანიზების ნიშნებით,ზოგი
გადასვლა იდეებს შორის არის მარტივი,ზოგი გაუგებარი
|
კარგად ორგანიზებული ფორმატი,ლოგიკური გადასვლა ერთი
იდეიდან მეორეზე,ორგანიზება ზრდის პროექტის ეფექტურობას
|
3.შინაარსის
კორექტულობა
|
გვხვდება ხშირი შეუსაბამო,მცდარი ინფორმაცია,შეყავს
შეცდომაში მკითხველი/მსმენელი
|
ძირითადად კორექტულია,ზოგიერთი შეუსაბამო ან მცდარი
ინფორმაციით
|
მთლიანად კორექტული,ფაქტები ზუსტი და მკაფიო
|
4.ენობრივი
გამართულობა
|
ენობრივად გაუმართავი,ხშირი შეცდომებით
|
ენობრივად გამართული,მცირე შეცდომებით
|
ენობრივად გამართულია,საცულია პუნქტუაციის ნიშნები
|
5.კვლევა
|
კვლევა არაეფექტურადაა დაგეგმილი,გამოყენებული წყარო
არ არის სანდო,ანალიზი ზედაპირულია
|
კვლევა დაგეგმილია,მაგრამ ჯგუფის პოტენციალი მთლიანად
არ არის გამოყენებული ,შეზღუდული რაოდენობის წყაროებია გამოყენებული,ანალიზი მისაღებია
|
კვლევა სწორად არის დაგეგმილი,გამოყენებულია არა ერთი
წყარო
|
6.თვალსაჩინოებები
|
თვალსაჩინოებები ხშირად შინაარსთან შეუსაბამო
|
თვალსაჩინოებების კავშირი შინაარსთან არის,მაგრამ
ერთფეროვანია,გამოიყენება მოძიებული და ჯგუფის მიერ შექმნილი
|
მრავალფეროვანი,შინაარსის შესატყვისი,აკურატულად შესრულებული
|
7.შემოქმედობითობა
|
მცირე შემოქმედებითი ენერგიის დანახარჯი ჯგუფის მხრიდან
|
ზოგჯერ ჩანს ჯგუფის ორიგინალური აზრები და ეხმარება
პროექტის უკეთ წარმოჩენაში
|
ჩანს ჯგუფის ორიგინალურობა,სიახლე და თავისებური ხედვა,რაც
პროექტს საინტერესოს ხდის
|
8.კავშირები
საგნებთან
|
არ ჩანს ჯგუფის კომპეტენცია საგნებში,გვხვდება ფაქტების
უზუსტო ინტერპრეტირება
|
არის მოსაზრებების კავშირი ერთ ან ორ საგნიდან მიღებულ
ცოდნასთან
|
ხდება მთავარი მოსაზრებების დაკავშირება სხვადასხვა
საგნებიდან მიღებულ ცოდნასთან,რაც მიუთითებს მრავალი მიმართულებიტ ჯგუფის კომპეტენტურობაზე
|
9.დასკვნები
|
არ არის ჩამოყალიბებული დასკვნები
|
დასკვნები ჩამოყალიბებულია კვლევის ადეკვატურად,მაგრამ
არ არის მკაფიო
|
დასკვნებში არის სიახლე,ლოგიკური კავშირი კვლევასთან
და ჩამოყალიბებული მკაფიოდ
|
10.პრეზენტაცია
|
ეფექტურად არ არის წარმოჩენილი პროექტის არსი,უჭირს
აზრის ჩამოყალიბება და პასუხების გაცემა,არ არის მიზნობრივად გამოყენებული თვალსაჩინოებები
|
ბუნდოვნად არის ჩამოყალიბებული პროექტის არსი
|
ნათლადაა ჩამოყალიბებული პროექტის არსი,იყენებს თვალსაჩინოებებს
და პასუხობს ყველა კითხვას.
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий