Страницы

სოციალური პროექტი "ნორჩი ოლიმპიელები"

წალენჯიხის #5 საჯარო სკოლის მოსწავლეებმა სამოქალაქო განათლების პედაგოგთან ერთად იმუშავეს პროექტზე,რომელსაც  "ნორჩი ოლიმპიელები " ჰქვია.მიიღეს მონაწილეობა კონკურსში,შეავსეს აპლიკაცია,მოიპოვეს დაფინანსება.

    შეუდგნენ მუშაობას.პროექტის მიზანია ჯანსაღი ცხოვრების წესის პოპულარიზაცია სკოლაში. პროექტის ფარგლებში დაიგეგმა სკოლაში ღია მინი სპორტული მოედნის მოწყობა.



ნახეთ ვიდეო მასალა : "ნორჩი ოლიმპიელები

პროგრამა მომავლის თაობა
მცირე საგრანტო კონკურსის სააპლიკაციო ფორმა
I. პროექტის ხელმძღვანელის შესახებ ინფორმაცია
  1. საგრანტო თემა:
  2. პროექტის სახელწოდება:  ნორჩი ოლიმპიელები
  3. სკოლის სახელწოდება:   სსიპ წალენჯიხის მუნიციპალიტეტის  N5 საჯარო სკოლა
  4. პასუხისმგებელი არასამთავრობო ორგანიზაცია:  „ ათინათი „
  5. აპლიკანტის სახელი და გვარი:  მაია მედენის ასული ყალიჩავა
  6. პროექტის ხელმძღვანელის სახელი, გვარი და თანამდებობა:  სამოქალაქო განათლების პედაგოგი
  7. პროექტის ხელმძღვანელის დაბადების თარიღი:  01-10-1980
  8. პროექტის ხელმძღვანლის მისამართი (ფაქტიური):
ქალაქი:  ზუგდიდი
მისამართი:  ზღვაიას დასახლება
სახლის ტელეფონი:  790302212
მობილური ტელეფონი:  593181148
ელექტრონული ფოსტა:  maiayalichava80@gmail.com
  1. პროექტის ხანგრძლივობა (მაქსიმუმ 3 თვე): 3თვე
  2. ჩამოთვალეთ პროექტში ჩართული ყველა პიროვნება,  იუთითეთ მათი სტატუსი და მოვალეობები:
     მაია ყალიჩავა-პროექტის ხელმძღვანელი,
     იმენა ფილიევი-სპორტის პედაგოგი-სპორტული შეჯიბრის მოწყობის ხელმძღვანელი.
     ვალერი ძაძამია-სპორტის პედაგოგი.
     როზა კარტოზია-სკოლის ექიმი-ტრენინგები ჯანსაღი ცხოვრების წეისი შესახებ.
     მოსწავლეები: ცოტნე ანთია ანთია,ლუკა ნაჭყებია-პროექტის პრეზენტაციის გაანმახორციელებლები, ელმირა ნარუშვილი,თამარ წურწუმია,ლუკა ანთია-თემში საინფორმაციო კამპანიის წარმართველნი, ბუკლეტების დამზადება-ირაკლი ნაჭყებია,ლაშა ხარამიშვილი,ბექა გოგოხია.ელექტრონული ბლოგის გახსნა და სტატიების განთავსებაზე პასუხისმგებელია მარიამ გოგოხია და ანა ანთია. Fecebokze ინფორმაციას განათავსებს მარიამ გოგოხია,ადგილობრივი ტელევიზიის  „ჯიხას“ თანამშრომლებს მოიწვევს ნინო მესხია და კობა ანთია.კედლის გაზეთის დამზადებაზე იზრუბებს თამარ ხასაია და ბექა ნაჭყებია.
  1. მოთხოვნილი თანხა (დოლარი):  450
  2. თანამონაწილეობის თანხა (დოლარი):?????
  3. როგორ შეიტყვეთ კონკურსის შესახებ: პარტნიორი ორგანიზაციის მიერ.


II. პროექტის აღწეერა:
1.    პროექტის მიზანი და მოსალოდნელი შედეგები (კონკრეტულად აღწერეთ რა არის პროექტის მიზანი და რის მიღწევას აპირებთ პროექტის შედეგად):
     პროექტის მიზანია წალენჯიხის N 5 საჯარო სკოლის მოსწავლეებმა ჯანსაღი ცხოვრების წესის პოპულარიზაცია და დამკვიდრება ,სხვადასხვა სპორტულ ღონისძიებებში მშობლების,პედაგოგების,მოსწავლეებისა და თემის წარმომადგენლების ჩართვა,ასევე სხვადასხვა საინფორმაციო კამპანიის წარმართვა ჯანსაღი ცხოვრების წესის შესახებ.


  1. საჭიროებების/პრობლემის აღწერა (დეტალურად აღწერეთ ის პრობლემა, რომელსაც პასუხობს თქვენი პროექტის მიზანი):
       წალენჯიხის N5 საჯარო სკოლაში  106 მოსწავლე სწავლობს,სამწუხაროდ სკოლის მატერიალურ-ტექნიკური ბაზა მოუწესრიგებელია,სპორტული ინფრასტრუქტურა თითქმის არ არსებობს,არ გააჩნია არც სტადიონი და არც სპორტული დარბაზი.აქედან გამომდინარე მოსწავლეებში დაბალია ცხოვრების ჯანსაღი წესით დაინტერესება და სპორტულ აქტივობებში ჩართულობა,სკოლის მოსწავლეებს უწევთ სხვადასხვა სკოლებში  და მოუწყობელ სტადიონებზე (სტადიონი თუ შეიძლება დავარქვათ  სოფლის მიმდებარე არსებულ მინდორს) სპორტული აქტივობებით დაკავება,რათა მათ მონაწილეობა მიიღონ სარაიონთაშორისო ტურნირებში.  სკოლას დიდი სურვილი აქვს ითანამშრომლოს სხვადასხვა სტრუქტურებთან და შეძლებისდაგვარად მოაგვაროს ეს პრობლემა.მოაწყოს ღია სპორტული მოედანი,რომელიც ხელს შეუწყობს სპორტის სამი სახეობის ფეხბურთის,კალათბურთისა და ფრენბურთის კომპლექსური სწავლების საშუალებას.


  1. რა ღონისძიებები გატარდება აღნიშნული მიზნის მისაღწევად (დეტალურად გაწერეთ ის ღონისძიებები, რომელთა საშუალებითაც აპირებთ აღნიშნული პრობლემის მოგვარებას და ამისათვის ვინ, რას, სად და როდის შეასრულებს):
<პროექტის პრეზენტაცია -  მოწვეულები იქნებიან რესურსცენტრის,თვითმმართველობის,თემის წარმომადგენლები,ასევე რეგიონის ცნობილი სპორტსმენები,რომელთაც დეტალურად გააცნობენ ინფორმაციას  პროექტის ფარგლებში დაგეგმილი ღონისძიებების შესახებ.
< თემში საინფორმაციო კამპანიის გამართვა ცხოვების ჯანსაღი წესის შესახებ.
<ბუკლეტების დამზადება და გავრცელება თემში.
< შეხვედრა სკოლის ექიმთან(შეხვედრას დაესწრებიან სკოლის მოსწავლეები,მშობლები,პედაგოგები და თემის წარმომადგენლები)
>კედლის გაზეთის დამზადება.
>ბლოგის დამზადება და გააქტიურება.
>ტრენინგი თემაზე  „ცხოვრების ჯანსაღი წესი „
<სპორტული ღონისძიებების მოწყობ დ სხვდასხვა პრტნიორი სკოლების ჩართვა ტურნირებში.
< ადგილობრივი ტელევიზიის „ჯიხას“ თნმშრომლების მოწვევა და პროექტის შესახებ ინფორმაციის გაშუქება.
< Fecebokze ინფორმაციის განთავსება.


  1. როგორ უზრუნველყოფთ პროექტის განმახორციელებელი ჯგუფის თითოეული მოსწავლის თუ წევრის ჩართულობას?  (დეტალურად აღწერეთ ის ღონისძიებები, რომელიც ხელს შეუწყობს პროექტის განმახორციელებელი ჯგუფის მოსწავლეთა მაქსიმალურ ჩართულობას პროექტის განხორციელების პროცესში):
        პროექტის განხორციელებას უზრუნველტოფს ცოტნე  ანთია და ლუკა ნაჭყებია, ელმირა       ნარუშვილი,თამარ წურწუმია,ლუკა ანთია-თემში საინფორმაციო კამპანიას წარმართავენ, ბუკლეტებს დაამზადებენ და თემში გაავრცელებენ ირაკლი ნაჭყებია,ლაშა ხარამიშვილი,ბექა გოგოხია.ელექტრონული ბლოგს გახსის და სტატიებს განთავსებს მარიამ  გულორდავა და ანა ანთია. Fecebokze ინფორმაციას განათავსებს მარიამ გოგოხია,ადგილობრივი ტელევიზიის  „ჯიხას“ თანამშრომლებს მოიწვევს ნინო მესხია და კობა ანთია.კედლის გაზეთის დამზადებაზე იზრუბებს თამარ ხასაია და ბექა ნაჭყებია.


  1. ვინ არიან პროექტის ბენეფიციარები (კონკრეტულად მიუთითეთ თუ ვინ მიიღებს პროექტით სარგებელს და მათი საერთო რაოდენობა):
მოსწავლეები,პედაგოგები,მშობლები,თემის წარმომადგენლები.


  1. ჩამოთვალეთ აღნიშნული ბენეფიციარების რაოდენობები ცალ-ცალკე (მაგ.: პედაგოგები-20; მოსწავლეები-100; მშობლები-70; აქედან ეროვნებათა უმცირესობები -80 ):
    პედაგოგო-24, მოსწავლეები - 106,მშობლები -35, თემის წარმომადგენლები -30.


  1. ჩამოთვალეთ ის შესაძლო რისკები, რამაც შეიძლება ხელი შეუშალოს პროექტის წარმატებით განხორციელებას:
????


  1. აღწერეთ პროექტის მდგრადობა მისი დაფინანსების დასრულების შემდეგ (აღწერეთ თუ როგორ აპირებთ განაგრძოთ პროექტით წამოწყებული საქმიანობა პროექტის დასრულების შემდგომ):
      


სკოლის დირექცია პერიოდულად იზრუნებს კეთილმოწყობილი  მოედნის მოვლა პატრონობაზე,ასევე იქნებიან პასუხისმგებელი გამართონ სპორტული შეჯიბრებები და გაუწიონ პოპულარიზაცია ცხოვრების ჯანსაღ წესს.


სამ თვეზე გადანაწილდა განსახორციელებელი ღონისძიებები :



წალენჯიხის # 5    

ნორჩი ოლიმპიელები



       დეკემბრის გეგმა


        1.პროექტის პრეზენტაცია 7დეკემბერი პროექტის ამ ეტაპზე მოწვეული სტუმრები( სკოლის, თემის, ადგილობრივი თვითმართველობის, რესურსცენტრის წარმომადგენლები) გაეცნობიან პროექტის ფარგლებში განსახორციელებელი და დაგეგმილი ღონისძიებების ჩამონათვალს. 

2.საინფორმაციო კამპანიის მეთოდოლოგიის შემუშავება 8დეკემბერი. სამოქალაქო განათლების მასწავლებელი გააცნობს მოსწავლეებს საინფორმაციო კამპანიის დეტალურ აღწერას, მეთოდოლოგია.

3.თემში საინფორმაციო კამპანიის წარმართვა. 10დეკემბერი. ამ ეტაპზე განხორციელდება თემში საინფორმაციო კამპანია ცხოვრების ჯანსაღი წესის შესახებ. მონაწილეობას მიიღებს მე- 10 კლასის ყველა მოსწავლე.

4.მუშა ჯგუფის ჩამოყალიბება. 12 დეკემბერი.პროექტის განმახორციელებელი ჯგუფი თემის წარმომადგენლებისაგან დააკომპლეტქებენ მუშა ჯგუფს.

5.სარემონტო სამუშაოების დაგეგმვა.14დეკემბერი. პროექტის განმახორციელებელი გუნდი სპეციალისტებთან ერთად დაგეგმავენ განსახორციელებელ სარემონტო სამუშაოებს, შეხვედრაზე ასევე მოხდება ფუნქციების გადანაწილება.

6.ბუკლეტების დამზადება. 15დეკემბერი. დამზადდება საინფორმაციო ბუკლეტები თემაზე "ცხოვრების ჯანსაღი წესი", სადაც დეტალურად ჩამოწერილ იქნება ჯანსაღი წესის შესახებ ინფორმაცია.მონაწილეობას მიიღებს მე–10 კლასის ყველა მოსწავლე.

7.ბუკლეტების გავრცელება. 20დეკემბერი.ამ ეტაპზე თემში მოსწავლეები გაავრცელებენ საინფორმაციო ბუკლეტებს ცხოვრების ჯანსაღი წესის სესახებ მოსწავლეები.თემის წარმომადგენლები,მშობლები,მასწავლებლები.











  იანვრის გეგმა



წალენჯიხის # 5
ნორჩი ოლიმპიელები
1.შეხვედრა სოფლის ექიმთან 16-01-2017.
შეხვედრეა დაიგეგმება სკოლაში,სადაც სოფლის ექიმი მოსწავლეებს გააცნობს ტრენინგის ძირითად მიზანს,რატომ არის მნიშვნელოვანი ჩვენთვის,ჩვენი ორგანიზმისთვის ჯანსაღი ცხოვრება.შეხვედრას დაესწრება მოსწავლეები,მშობლები,მასწავლებლები,თემის წარმომადგენლები.
2.კედლის გაზეთის დამზადება 18-01-2017.
მოსწავლეები დაამზადებენ კედლის გაზეთს,სადაც საინტერესოდ იქნება ჩამოყალიბებული პროექტის ყველა მნიშვნელოვანი ეტაპი, ფოტოებით გაამდიდრებენ მოსწავლეები.
3.ელექტრონული ბლოგის დამზადება და აქტიურად პოსტების დამატება 23-01-2017. მოსწავლეები www.blogpost.com-ის პროგრამაზე გაამზადებენ ელექტრონულ პორტფოლიოს,შეურჩევენ სახელწოდებას ნორჩი ოლიმპიელები.აქტიურად დაამატებენ ყველა მნიშვნელოვან ინფორმაციას ფოტო მასალასთან ერთად.
4.ტრენინგი თემაზე "ცხოვრების ჯანსაღი წესი" 26-01-2017 ბიოლოგიის და ქიმიის პედაგოგი მოსწავლეებს ჩაუტარებს ტრენინგს თემაზე ცხოვრების ჯანსაღი წესი,მოსწავლეები მოამზადებენ სადისკუსიო კითხვებს.

                თებერვლის გეგმა



წალენჯიხის # 5
ნორჩი ოლიმპიელები
1.სარემონტო სამუშაოების გაგრძელება 1-14 თებერვალი
სარემონტო სამუშაოების პირველი ეტაპის დასრულების შემდგომ მუშა ჯგუფი იზრუნებს ღია მოედნის მოწყობისთვის მიმდინარე სამუშაოები გააგრძელოს  და მოხდეს მოედნის სრულყოფილად დასრულება.
2.სპორტული ღონისძიებების მოწყობა სკოლაში
15 თებერვალი სპორტის პედაგოგების დახმარებით X კლასის მოსწავლეები  სამოქალაქო განათლების პედაგოგთან ერთად მოაწყობენ  სკოლაში სპორტულ ღონისძიებებს,რომელშიც აქტიურად ჩაერთვებიან სხვა პარტნიორი სკოლის მოსწავლეებიც. სკოლის მოსწავლეები,მასწავლებლები,სხვა სკოლის წარმომადგენლები.
3.ადგილობრივი ტელევიზიის  "ჯიხას " თანამშრომლების მოწვევა. 22 თებერვალი ამ ეტაპზე დაიგეგმება  წალენჯიხის ადგილობრივი ტელევიზიის თანამშრომლების მოწვევა სკოლაში.მოსწავლეები მოახსენებენ ინფორმაციას პროექტის შესახებ.მოხდება ინფორმაციის გაშუქება. სკოლის მოსწავლეები,მასწავლებლები,ტელევიზიის თანამშრომლები.
4.ელექტრონული ბლოგის სტატიების დამატება 24 თებერვალი უკვე დამზადებულ ელექტრონულ ბლოგზე ეტაპობრივად განთავსდება სტატიები და ინფორმაციები განხორციელებულ აქტივობებზე. სკოლის მოსწავლეები,მასწავლებლები,სხვა სკოლის წარმომადგენლები. 1
5.fecebok-ზე ინფორმაციების განთავსება 28 თებერვალი სამოქალაქო განათლების პედაგოგთან ერთად  X კლასის მოსწავლეები პროექტის შესახებ ინფორმაციას განათავსებენ fecebok-ის გვერდზე.








19 დეკემბერს " ათინათის " მხარდაჭერით ქ.ზუგდიდის გამგეობაში მოეწყო პროექტის პრეზენტაცია.






საინფორმაციო კამპანიის გამართვა 

ბუკლეტების დამზადება












ბუკლეტების დამზადება
















კედლის გაზეთის დამზადება



სსიპ. ქ. წალენჯიხის N5 საჯარო სკოლის X კლასის მოსწავლეებმა საგრანტო სასკოლო პროექტ „ ნორჩი ოლიმპიელების „ ფარგლებში დაამზადეს კედლის გაზეთი, სადაც ჩამოწერეს  მნიშვნელოვანი საკითხები რაც პროექტს და ცხოვრების ჯანსაღი წესის დამკვიდრებას ეხებოდა.  გაზეთის დამზადებამდე მოიძიეს მასალები, დაახარისხეს.  ყურადღება გაამახვილეს მთავარ საკითხებზე, რაც უკავშირდება ექიმთა და დიეტოლოგთა საერთაშორისო ჯგუფის მიერ შემუშავებულ ათ  რჩევაზე, რაც მთლიანობაში ქმნის საფუძველს ცხოვრების ჯანსაღი წესის დამკვიდრებისთვის, სწორ კვებაზე, მუდმივ ფიზიკურ დატვირთვაზე, ალკოჰოლის მომარების შემცირებაზე და ა.შ.  კედლის გაზეთზე ასევე დაამატეს საკუთარი ფოტოები, რომელიც ასახავს ყველა საინტერესო და მნიშვნელოვან ფაქტებს სასკოლო პროექტის მიმდინარეობის შესახებ,ფოტოებს გაუკეთეს მოკლე აღწერები.


         საკმაოდ საინტერსო ნამუშევარი გამოუვიდათ.




















 ტრენინგი ბიოლოგიის პედაგოგთან



     დღეს,  წალენჯიხის N 5 საჯარო სკოლის X კლასის მოსწავლეებს ბიოლოგიის პედაგოგმა ჩაუტარა ტრენინგი თემაზე „საუბრები ცხოვრების ჯანსაღ წესზე“.  ტრენინგი ჩატარდა დისკუსიის,კითხვა-პასუხის რეჟიმში. ისაუბრეს საკმაოდ პრობლემურ საკითხებზე,როგორიცაა ჯანსაღი ცხოვრების წესის დამკვიდრებისთვის კარგი განწყობა,რომელიც ადამიანის ემოციურ,ფიზიკურ და სუიერ განწყობას მოიცავს.სოციალური დაავადებები,როგორიცაა ალკოჰოლი,თამბაქო,ნარკომანია - მავნე ჩვევებზე (თამბაქოს, ალკოჰოლისა და ნარკოტიკულ საშუალებათა მოხმარებაზე) უარის თქმა .
კვება - ზომიერი, ინდივიდუალური ფიზიოლოგიური თავისებურებების შესაბამისი, აგრეთვე - ინფორმირებულობა გამოყენებული პროდუქტების ხარისხიანობის შესახებ;
მოძრაობა - ფიზიკურად აქტიური ცხოვრება, დღის რეჟიმში სპეციალური ფიზიკური ვარჯიშების ჩართვა ასაკობრივი და ფიზიოლოგიური თავისებურებების გათვალისწინებით;
ჰიგიენა - პირადი და საზოგადოებრივი ჰიგიენის დაცვა, პირველი დახმარების ძირითადი ჩვევების ცოდნა;გაკაჟება.
 მივიდნენ იმ დასკვნამდე რომ ყოველი ადამიანი დაბადების თანავე უნდა ცდილობდეს ცხოვრების

 ჯანსაღი  ესით გაგრძელებას,მაგრამ თუ არ ცხოვრობთ მისი კანონებით გვიანი არ არის, ყოველი წუთის შემდეგ ცხოვრების ახალი ეტაპის დაწყება შეიძლება: “ხვალინდელი დღე არასდროს მოკვდება!”









პარალელურად მშობლებისგან დალომპლექტებული მუშა-ჯგუფი მუშაობს მოედნის მოწყობაზე


 ეტაპობრივად მიმდინარეობს მოედნის რეაბილიტაცია

















რეფლექსია განხორციელებულ სოციალურ პროექტზე


მოგეხსენებათ,რომ მე-9 და მე-10 კლასის მოსწავლეები სწავლობენ სამოქალაქო განათლებას.სწორედ ამ საგანმა და პროგრამა „მომავლის თაობამ“ მომცა  შესაძლებლობა მოსწავლეებთან ერთად განმეხორციელებინა სოციალური სახის პროექტი.                                                         ეს იყო პრობლემაზე
ორიენტირებული საქმიანობა,რომელშიც მოსწავლეებთან ერთად ჩართული იყო სკოლის დირექცია,მასწავლებლები,მშობლები,თემის წარმომადგენლები.შევძელით დასახული მიზნის სისრულეში მოყვანა.
       პროექტის მიზანი იყო მოსწავლეებში ჯანსაღი ცხოვრების წესის დამკვიდრება,გვქონდა როგორც მატერიალური ,ასევე ადამიანური რესურსები. ჩვენ გვინდოდა ეს პროექტი ყოფილიყო მდგრადი.ერთად გვეზრუნა მოედნის მოწყობაზე და მომავალში სპორტის მასწავლებელთან ერთად დაგვეგვეგმა სპორტული აქტივობები,რაც ძალიან მნიშვნელოვანია მომავალი თაობის ჯანსაღი აღზრდისათვის.
        ექიმის მოუცლელობის გამო ვერ შევძელით მასთან ტრენინგის გავლა,თუმცა ვეცდებით გამოსწორებას.მაღალი იყო მოსწავლეთა ჩართულობა.პროექტი მე-10 კლასში განხორციელდა,თუმცა სარემონტო სამუშაოებში სკოლის სხვა კლასის მოსწავლეებიც იყვნენ ჩართულები.განსაკუთრებით გამოვყოფ მე-9 კლასის თითოეულ მოსწავლეს.
   პროექტი იყო მდგრადი,შედეგზე ორიენტირებული.მიზანი დავისახეთ,აქტივობები შესაბამისად შევარჩიე.დაგეგმილი აქტივობები ემსახურებოდა თეორიული ცოდნის პრაქტიკულ გამოყენებას. აქტივობები მოსწავლეთა შესაძლებლობებისა და ინტერესების შესაბამისად შევარჩიე. საინფორმაციო კამპანიის გამართვა,პროექტის მეთოდოლოგიის შემუშავება,ბუკლეტების დამზადება,ელექტრონული ბლოგის შექმნა და ა.შ. მოვარგე მოსწავლეთა შესაძლებლობებს.    ავირჩიე პროექტის აქტივობებზე პასუხისმგებელი მოსწავლე,რომელიც მონიტორინგს უწევდა ყველა  მონაწილის მუშაობას.  სწორედ ფუნქციების სწორად გადანაწილებამ,ყველა მოსწავლის ჩართულობამ,მშობლებისა და თემის წარმომადგენლების ერთსულოვნებამ მოგვცა შედეგი.              

პროექტზე მუშაობამ დამიგროვა გამოცდილება, რომ  მომავალში უფრო სრულყოფილად,გეგმაზომიერად,დროის მცირე მონაკვეთში შევძლო პრობლემზე ორიენტირებული პროექტის განხორციელება.







Комментариев нет:

Отправить комментарий